Studentermedhjælper til jurateam hos Københavns Vestegns Politi

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at prøve kræfter med jura i praksis, assistere vores dygtige jurister og samtidig få et unikt indblik i politiets og anklagemyndighedens arbejde? Så er jobbet som studentermedhjælper hos Københavns Vestegns Politi måske noget for dig.

Som studentermedhjælper i Kvalitetsadvokaturen vil du hovedsagligt komme til at beskæftige dig med juridisk sagsbehandling, herunder behandlingen af aktindsigtssager, erstatningssager og klagesager. 

Arbejdet med aktindsigtssagerne består bl.a. i at udarbejde udkast til juridiske afgørelser, gennemlæsning af straffesager og afholdelse af gennemsyn og telefonisk kontakt med borgere, advokater m.fl. I forhold til erstatningssagerne og klagesagerne består arbejdet bl.a. i vurdering af erstatningsansøgninger eller klager fra borgere, advokater eller andre parter og udarbejdelse af udkast til indstillinger til statsadvokaten.

Du vil derudover løbende blive inddraget i afdelingernes øvrige opgaver som led i den daglige drift i anklagemyndigheden.

Der er – ved længere tids ansættelse – mulighed for at rokere mellem forskellige afdelinger, så du får prøvet kræfter med flere aspekter af juristernes arbejde i anklagemyndigheden. 

Arbejdet hos anklagemyndigheden vil give dig mulighed for at blive klogere på, om en karriere som anklager er noget for dig.

Om dig
•    Du har et højt fagligt niveau og gode skriftlige formuleringsevner
•    Du samarbejder godt på tværs af personalegrupper
•    Du arbejder selvstændigt
•    Du går systematisk til værks med opgaver
•    Du forstår vigtigheden af ordentlig kontakt til og med borgerne. 


Det vil være en fordel, hvis du har tidligere erhvervserfaring og interesse for strafferet, straffeproces og forvaltningsret. Af hensyn til de daglige opgavers faglige indhold foretrækkes jurastuderende, der har bestået 2. årsprøve.

Dokumentation for opnåede eksamenskarakterer bedes vedhæftet ansøgningen. 

Om os 
Anklagemyndigheden består af ca. 85 medarbejdere, heraf ca. 40 faste jurister. Juristerne er fordelt i Retssagsadvokaturen og Kvalitets-advokaturen, som alle har til huse på politigården i Albertslund. 

I Københavns Vestegns Politi lægger vi vægt på at kunne tilbyde en attraktiv arbejdsplads med mulighed for varierede og spændende arbejdsopgaver og et godt fagligt og kollegialt miljø.

Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finans-ministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Den ugentlige arbejdstid er ca. 15 timer, der som udgangspunkt afvikles på to faste arbejdsdage. Arbejdstiderne aftales med nærmeste leder – også ved behov for f.eks. færre timer eller fleksible arbejdstider i forbindelse med eksamensperioder.

Dit arbejdssted bliver Københavns Vestegns Politi med adresse på Birkelundsvej 2, 2620 Albertslund. 

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan blive sikkerheds-godkendt, og at du kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele ansættelsesperioden.

Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte specialanklager Pierre Nydal på telefon 21 49 28 78.

Du kan finde mere information om politiet generelt på www.politi.dk.

Når du søger en stilling hos politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere stillinger i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt stilling. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilken stilling du søger.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge, uanset alder, køn, race, religion eller etnisk baggrund.

Ansøgningsfrist: Den 30. oktober 2024. 

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 47 med henblik på tiltrædelse i februar 2025 eller månederne derefter. 

Københavns Vestegns Politi er en af Danmarks 12 politikredse og dækker de storkøbenhavnske forstadskommuner Albertslund, Ballerup, Brøndby, Gladsaxe, Glostrup, Herlev, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ishøj, Rødovre og Vallensbæk. I politikredsen bor godt 414.000 borgere fordelt på ca. 278 kvadratkilometer, og der er cirka 850 ansatte i politikredsen. Hovedparten er polititjenestemænd, men herudover er der også ansat medarbejdere med bl.a. akademisk, administrativ og juridisk baggrund.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Albertslund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

KØBENHAVNS VESTEGNS POLITI, Birkelundsvej, 2620 Albertslund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6133218

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet