Økonomikonsulent: Vil du være en del af en spændende og kompleks organisation, der spiller en vigtig rolle i samfundet?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Albertslund

Kan du dit økonomiske håndværk, er du stærk analytisk og har du et godt samarbejdsgen? Og har du lyst til at være en del af en spændende og kompleks organisation, der spiller en vigtig rolle i samfundet? Så er du måske vores nye økonomikonsulent.

Godt arbejdsmiljø, spændende opgaver og tværgående samarbejde
Stillingen er organisatorisk placeret i Økonomiafdelingen, der er en del af politikredsens stabsfunktion. I Økonomiafdelingen er der ansat 22 medarbejdere. Ud over økonomistyring, budget, regnskab og intern kontrol er afdelingen også ansvarlig for bl.a. politikredsens indkøb, logistik, bygninger og køretøjer. Du refererer til økonomichefen, som du kommer til at køre tæt parløb med.

Som økonomikonsulent bliver din primære opgave at være med til at sikre en effektiv økonomistyring. Det gør du ved en tæt styring af økonomien, udarbejdelse af prognoser, fastlæggelse af retvisende budgetter, opfølgning og analyser. Du vil fra start få masser af ansvar, og du vil opleve, at du bliver en del af et fagligt fælleskab, hvor vi i høj grad bruger hinanden til faglig sparring. Du kommer til at deltage i flere udviklingsprojekter, herunder politikredsens arbejde med initiativer vedrørende den grønne omstilling, hvor vi lige har iværksat et arbejde med at udvikle et klimaregnskab for politikredsen.

Både i økonomiafdelingen og bredt i organisationen har vi specialiserede funktioner, og de bedste løsninger opstår i samspillet mellem faglighederne. Der er derfor stor fokus på det gode tværgående samarbejde i både hverdagens opgaveløsning og i større projekter og udviklingsinitiativer.

Du kommer også tæt på de politioperative kerneopgaver, som politikredsen løser. Det kræver, at du er god til at samarbejde på tværs, er tilgængelig og er lydhør over for dine kolleger og samarbejdspartnere. Det kræver også, at du er rigtig god til at formidle tal, så de er forståelige for ikke-økonomer og dermed skaber værdi for modtageren.
Vi lægger vægt på et godt, udviklende og uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor der er fokus på, at arbejdslivet skal spille godt sammen med familie- og privatliv, og vi tilbyder på samme tid både stort ansvar og fleksibilitet i tilrettelæggelsen af dit arbejde.

Du står for kvalitet, faglighed og gode samarbejdsevner
Du har som udgangspunkt en relevant videregående uddannelse, eksempelvis
cand.polit., cand.oecon., cand.scient.pol., cand.merc. eller lignende kombineret med relevant praktisk erfaring med tilsvarende arbejdsopgaver – gerne fra offentlige virksomheder.

Som medarbejder er du struktureret, tager ansvar og er initiativ- og idérig. Du har sans for detaljerne – også i komplekse sammenhænge - og leverer resultater af høj kvalitet. Som person er du serviceminded og evner at samarbejde på alle niveauer såvel inden for som uden for organisationen. Når opgaverne kræver det, er du i stand til at fordybe dig, men samtidig bevarer du det store overblik i forhold til organisationens udvikling og behov, og så er du en kompetent formidler – både i skrift og i tale.

Vi lægger herudover vægt på, at du er god til Excel og gerne har kendskab til SAS, Navision, ØS-LDV mv.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.
Alternativt bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til relevant overenskomst.

Arbejdstiden er 37 timer pr. uge.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt og du kan opretholde denne godkendelse under hele din ansættelse.

Dit arbejdssted bliver Københavns Vestegns Politi, Birkelundsvej 2, 2620 Albertslund.

Arbejdsstedet er nemt tilgængelig fra Albertslund Station.

Kontakt og ansøgning

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Martin Spindler på tlf.: 51331754.

Ansøgningen
Du kan finde mere information om politiet generelt på www.politi.dk og www.jobipolitiet.dk.

Samtaler forventes afholdt i uge 1 og 2 med henblik på ansættelse snarest muligt.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Ansøgningsfrist: 19. december 2023

Københavns Vestegns Politi er en af Danmarks 12 politikredse og betjener de storkøbenhavnske forstadskommuner Albertslund, Ballerup, Brøndby, Gladsaxe, Glostrup, Herlev, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ishøj, Rødovre og Vallensbæk. I politikredsen bor godt 414.000 borgere fordelt på ca. 278 kvadratkilometer og der er cirka 800 ansatte i politikredsen. Hovedparten er polititjenestemænd, men herudover er der også ansat medarbejdere med bl.a. akademisk, administrativ og juridisk baggrund.
Du kan læse mere om Københavns Vestegns Politi på politi.dk, Facebook og Twitter.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Albertslund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

KØBENHAVNS VESTEGNS POLITI, Birkelundsvej, 2620 Albertslund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5947242

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet