Ny kollega med kendskab til lønafstemning

Profilbillede
dato


I Albertslund Kommunes centrale lønteam er vi i gang med at opbygge et nyt hold, og har i den forbindelse brug for en ny kollega, der har viden inden for lønafstemning.

Har du lyst til at arbejde i en mindre kommune med store ambitioner, engagerede medarbejdere og en samarbejdskultur, der går på tværs af områder og niveauer? Så søger vi en ny lønkonsulent, der kan arbejde selvstændigt og godt kan lide at have indflydelse på løsningen af egne opgaver, men samtidig er en holdspiller, der brænder for den organisation du bliver en del af. 

For stillingen gælder, at dagene aldrig er ens, men der vil dog være en række tilbagevendende opgaver. Opgaverne består bl.a. i: 

  • Afstemninger af lønkonti
  • Ændringer i E-indkomst og SKAT
  • Lønsagsbehandling
  • Lettere personaleadministration, udfærdigelse af ansættelsesbrev, timetalsændring, lønsammensætning, fratrædelse m.v.
  • Rådgivning og vejledning til ledere, administrative medarbejder, lønmodtager og øvrige samarbejdspartner i relation til alle spørgsmål vedrørende løn, ansættelsesvilkår, barsel, sygdom, refusion og ferieregler m.m.
  • Ansøgning om og behandling af diverse refusioner (dagpenge, flexjob, barsel og AKUT)

Du vil komme til at håndtere alle personalegrupper, samt alle typer af ansættelser på tværs af kommunen. Du skal derfor have lyst til og interesse for en hverdag med stor bredde i opgaverne. Er dette ikke muligt fra starten, så arbejder vi derhen sammen. 

Vores forventninger til dig

  • Du har vilje, lyst og evne til at arbejde med lønafstemninger og lønadministration i den kommunale sektor. 
  • Du kan både have en baggrund inden for økonomi, og derigennem arbejdet med lønafstemning, eller du kan have en baggrund inden for lønadministration, og har kendskab til lønafstemning derigennem.
  • Du arbejder systematisk, struktureret og selvstændigt.
  • Du er vedholdende, handlekraftig og har overblik.
  • Du er en teamplayer men kan også arbejde selvstændigt med blik for helheden og for at finde løsninger. 
  • Du er god til at opbygge gode relationer med kollegaer og samarbejdspartnere.
  • Vi bruger KMD Opus lønsystem, og det vil være en fordel, hvis du har kendskab til det. 

Du bliver en del af et stærkt hold

Som lønkonsulent bliver du en del af Løn & Personalejura. Vi yder faglig bistand og rådgivning til hele organisationen, både det politiske og administrative niveau, omkring Jura, HR og løn. Teamet består af 4 personalejurister, 1 administrativ personalekonsulent og 3 lønkonsulenter. Vi er efter en organisationsændring og tilpasning i gang med at opbygge et nyt team. Ambitionerne og det faglige niveau er højt, stemningen er god og man "vil hinanden". Vi tager alle ansvar for opgaverne og anvender digitale værktøjer så meget som muligt. Og flere er på vej. 

Løn- og Personalejura er en del af den centrale stabsafdeling Økonomi og Stab med knap 75 medarbejdere, der tilsammen varetager økonomidrift- og styring, IT-support- og drift, tværgående digitaliseringstræk, løn, HR- drift og udvikling samt juridisk bistand. Det er Økonomi og Stabs ansvar, at der er styr på basis, så den øvrige organisation kan koncentrere sig om at understøtte og udvikle rammerne om det gode liv i fremtidens bæredygtige velfærdsby; Albertslund.

Vi kan tilbyde: 

  • nogle fantastiske kollegaer, som venter på at byde dig velkommen og glæder sig til samarbejdet med dig
  • et socialt fællesskab med bl.a. kebab-tirsdag, løbeklub og fælles yoga-pauser. 
  • stor selvstændighed og bredde i opgaverne
  • gode muligheder for at præge jobindholdet og sætte dine kompetencer i spil 
  • fleksibel arbejdstid med mulighed for 1-2 hjemmearbejdsdage

Ansøgning og tiltrædelse
Stillingen er en fast stilling på 37 timer på overenskomstvilkår. Lønindplacering sker efter forhandling mellem kommunen og den forhandlingsberettigede organisation.

Det er en del af Albertslund Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldighed og ligestilling. 

Det er en forudsætning for din ansættelse i Albertslund Kommune, at du har en gyldig arbejds- og opholdstilladelse ligesom der indhentes straffeattest ifm. ansættelsen.

Albertslund Kommune har røgfri arbejdstid.

Der er ansøgningsfrist torsdag den 16. maj 2024. Vi holder 1. samtaler fredag den 24. maj 2024  og evt. 2. samtaler mandag den 27. maj 2024.

Vil du vide mere?

Du kan blive klogere på Albertslund som by og arbejdsplads på www.albertslund.dk. og http://medarbejdersiden.albertslund.dk/

Du er velkommen til at kontakte lønkonsulent Lone Frisgaard på 21928551 eller leder for Organisation & Politik, Marie-Louise Lunderød ved at sende en sms på 27 24 53 10, så bliver du ringet op hurtigst muligt. 

Arbejdsstedet er Albertslund Rådhus, Nordmarks Alle, 2620 Albertslund. 
 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=53e47be0)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Albertslund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

SPL, Nordmarks Alle, 2620 Albertslund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6036896

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet