Inklusionsvejleder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Herstedlund Skole



 


Inklusionsvejleder søges til Herstedlund Skole
Region Hovedstaden 
Albertslund

 

Herstedlund skole søger inklusionsvejleder.

Inklusionsvejleder på fuld tid med start 1. februar 2024 eller snarest derefter. Stillingen er frem til 31. januar 2025. 

Herstedlund Skole er en skole med ca. 560 elever og omkring 70 ansatte. Lærernes og pædagogernes arbejde er organiseret årgangsvis. Vores elevsammensætning er mangfoldig – det er personalet også. Du får gode kollegaer, som ikke bare er fagligt dygtige, men også utrolig rare og hjælpsomme i hverdagen. Du er i fast team med skolens anden inklusionsvejleder. Du kommer til at arbejde tæt sammen med årgangenes lærere, pædagoger, skolens ledelse samt PPR og skolesocialrådgiver.

I vores hverdag vægter vi at være inkluderende, anerkendende, og vi ligestiller trivsel og læring. Vi arbejder ud fra Albertslund kommunes skolepolitik – Folkeskole i Fællesskab. Det er vores styringsredskab til at støtte børnene i deres skolegang.

 

Vi er meget stolte af vores arbejde! Vi ved, at vi er med til at udvikle og danne skolens mangfoldige børnegruppe og give dem de bedste muligheder for at få en god skolegang og med tiden en ungdomsuddannelse, der passer lige netop til dem.

På Herstedlund skole har vi iværksat et skoleudviklingsprogram med fokus på elevernes faglige og sociale udvikling og trivsel, hvor vi hvert år har kompetenceudvikling lærere og pædagoger i fællesskab. Dette års tema er Co-teaching.

Overskrifterne og pædagogiske kompetencer:

Vi forventer, at du:

  • har en solid pædagogisk uddannelse/baggrund, gerne cand.pæd.psyk. eller cand.pæd.pæd – alternativt en lærer/pædagoguddannelse med anden relevant overbygning
  • har lyst og flair for nogle administrative opgaver
  • brænder for udviklingsopgaver, som også trækker på dine akademiske kompetencer
  • er god til at holde struktur og overblik
  • sammen med skolens anden inklusionsvejleder og ledelsen er med til at implementere ny praksis til at støtte elever med faglige og/eller sociale vanskeligheder
  • indgår som en aktiv medspiller i skolens samlede vejlederteam
  • har erfaring med eller viden om Co-teaching
  • brænder for at udvikle pædagogisk og inkluderende praksis, sætte ting i gang og følge initiativer til dørs, er vedholdende, insisterende og troværdig i din tilgang til både eleverne og de voksne omkring dem
  • har erfaring med opgaven som vejleder overfor skolens medarbejdere og ledelse
  • kan varetage dit arbejde med en høj grad af selvstændighed og fleksibilitet
  • kan koble pædagogisk teori og konkret pædagogisk praksis, samt sætte ord på dette overfor samarbejdspartnere og forældre
  • er kommunikativt stærk både mundtligt og skriftligt, og kan se mening i at dokumentere dit arbejde undervejs fx i handleplaner og notater

Vores nye kollega er et menneske med en robust personlighed og en anerkendende tilgang til at arbejde på en skole. Du skal være udadvendt og have en god portion humoristisk sans. 

Vi tilbyder 

  • En faglig og udviklingsorienteret skole med nærværende og dygtige kolleger
  • Udviklingsarbejde på skoleniveau
  • Vejledning af kollegaer
  • Tværfagligt samarbejde med øvrige kommunale samarbejdspartnere
  • Indsatser i børnehøjde – i klasser eller på årgange
  • En arbejdsplads med højt til loftet og en ligefrem omgangstone
  • Fleksible arbejdstider
  • En høj grad af uddelegering af ansvar
  • Udviklende teamsamarbejde
  • Gode rammer
  • En meningsfyldt arbejdsdag med lærelystne børn og unge
  • En positiv og engageret skolebestyrelse
  • Uddannelse som RGP-træner (Relationel Genoprettende Praksis)

Skolens kerneopgave er at skabe læring og trivsel hos skolens elever. 

Skolens værdigrundlag:

  • Vi vil distriktets børn - I vælger os
  • Du opnår dine mål - og du får din rette uddannelse
  • Vi har de dygtigste medarbejdere til at hjælpe dig
  • Alle er en del af fællesskabet - alle bidrager til fællesskabet

Som arbejdsplads er vi kendetegnet ved, at vi er sammen om at skabe den bedste folkeskole, og vi vægter trivsel højt, både for elever og ansatte.

Vi er en skole, hvor teamsamarbejdet vægtes højt. Vi lægger stor vægt på respektfuld kommunikation. Ordentlighed er et nøgleord for os.

Du kan læse mere om Herstedlund skole på: http://herstedlundskole.aula.dk

Vil du vide mere
Kontakt skoleleder Søren Hald på telefon 43687150. Du er også velkommen til at besøge skolen, inden du sender din ansøgning.


Løn- og ansættelsesforhold
Sker efter gældende overenskomst og Albertslund Kommunes personalepolitik.


Albertslund Kommune indhenter børneattest på ansatte, der som led i ansættelsen har direkte kontakt med børn under 15 år.

Tiltrædelse 1. februar 2024 eller snarest derefter.

Ansøgningsfrist 10. januar 2024 kl. 12:00. 

Der afholdes ansættelsessamtaler 16. januar 2024 fra kl. 13.00.

Lønindplacering sker efter forhandling mellem kommunen og den forhandlingsberettigede organisation.
 
Det er en del af Albertslund Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldighed og ligestilling.

Det er en forudsætning for din ansættelse i Albertslund Kommune, at du har en gyldig arbejds- og opholdstilladelse. 

Albertslund Kommune har røgfri arbejdstid.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=c53da018)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Albertslund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Herstedlund Skole, Nyvej, 2620 Albertslund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960724

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet