BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du uddannet jurist og med interesse indenfor personalejuraen? Og er du god til at rådgive og vejlede ledere om tolkning af lovgivning, strategiske indsatser og konkrete personalesager? Vil du være med til at sætte dit aftryk på en livlig arbejdsplads hvor vi sætter den faglige barre højt – samtidig med at vi prioriterer fællesskab og trivsel? Så er det måske dig, der skal være en del af vores personalejuridiske team!
Din nye hverdag
Du kommer til at arbejde sammen med 3 jurister, der er specialister på det personalejuridiske område, og som glæder sig til at sætte dig ind i de spændende opgaver, som stillingen rummer.
Løn og Personalejura er en del af enheden HR og Løn, der samlet set består af 10 medarbejdere.
Ambitionerne og det faglige niveau er højt, og vi bidrager til løsning af mange daglige driftsopgaver, samt store strategiske dagsordener i kommunen. Vi lægger vægt på faglig sparring på vores opgaver, men har også hovedansvar på hvert vores felt. Er du ikke allerede ekspert – så lærer vi dig gerne det du har brug for.
Det kan du forvente af os
- Spændende og udfordrende driftsopgaver tæt på det politiske niveau og i samarbejde med topledelsen.
- Fagligt engagerede kollegaer som samarbejder og sparrer med hinanden, hvilket hele tiden udvikler vores viden og kompetencer.
- Kollegaer, som sætter fællesskab og arbejdsglæde højt.
- En organisation med en åben og imødekommende atmosfære, hvor netværk og partnerskaber er en naturlig del af opgaveløsningen.
- En arbejdsplads hvor vi prøver nye sociale tiltag af hvad enten der er fællessang i rådhuskoret, meditationspauser, løbeklub eller andet.
- En familievenlig arbejdsplads med gode muligheder for fleksibel arbejdstilrettelæggelse og hjemmearbejde.
Dine opgaver
Du får dit eget ansvarsområde for et antal arbejdspladser, hvor du er ledelsens nærmeste sparringspartner omkring alle personalejuridiske forhold. Hovedvægten i arbejdsopgaverne vil være personalejuridisk rådgivning, som især omfatter:
- Generel vejledning om og fortolkning af lovgivning, overenskomster, personalepolitikker og forhåndsaftaler.
- Bistand til konkrete ledere på udvalgte strategiske indsatser fx sygefravær.
- Rådgivning i forbindelse med konkrete personalesager.
- Rådgivning og sagsbehandling i sager om ansættelsesretlige reaktioner, herunder deltagelse i samtaler og forhandlinger.
- Udarbejde partshøringer og afgørelser
- Deltage i arbejdet med fornyelse af forhåndsaftaler og arbejdstidsaftaler.
- Deltage i udarbejdelse af politikker og retningslinjer på personaleområdet.
- Rådgivning, servicering og udarbejdelse af sager og notater m.m. til Økonomiudvalget, KommuneMED, og Direktør- og Chefforum.
Om dig
- Du er uddannet cand.jur. eller har tilsvarende kandidatuddannelse. Det er en fordel, men ikke afgørende, hvis du har erfaring inden for individuel ansættelsesret, arbejdsret og forvaltningsret.
- Det er ikke så vigtigt for os, hvorfra du har erfaring, men det er vigtigt, at du kan stå på egne ben og med gennemslagskraft og rummelighed kan levere skarp og kvalificeret ledelsesbetjening.
- Du har gode kommunikationsevner og formidler dine budskaber klart og enkelt.
- Du er vedholdende, handlekraftig og har overblik.
- Du er en teamplayer, men kan også arbejde selvstændigt med blik for helhed og for at finde løsninger.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid og på overenskomstvilkår. Lønindplacering sker efter forhandling mellem kommunen og den forhandlingsberettigede organisation.
Det er en del af Albertslund Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldighed og ligestilling. Det er en forudsætning for din ansættelse i Albertslund Kommune, at du har en gyldig arbejds- og opholdstilladelse.
Albertslund Kommune har røgfri arbejdstid.
Arbejdsstedet er Albertslund Rådhus, Nordmarks Alle, 2620 Albertslund.
Ansøgningsfristen er d. 14. november 2024. Samtaler holdes i uge 47 og 48.
Tiltrædelse forventes den 1. januar 2025.
Vil du vide mere?
For spørgsmål omkring HR og Løn, er du velkommen til at kontakte leder Mette Holck ved at sende en sms på 21480204. Så bliver du ringet op ved første givne lejlighed. For spørgsmål omkring de opgaver, der indgår i stillingen, er du velkommen til at kontakte personalejurist Lisbeth Grandjean Hansen på 21312420 eller personalejurist Emily Krontoft på 23713068.
Du kan blive klogere på Albertslund som by og arbejdsplads på www.albertslund.dk. og http://medarbejdersiden.albertslund.dk/
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=7af10980)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Albertslund Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Albertslund Kommune - Organisation og Politik, Nordmarks Alle, 2620 Albertslund
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6131001