BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Albertslund Kommune er den bæredygtige by for børnene, det grønne og fællesskaber. I Albertslund er børn en mærkesag. Det betyder et konsekvent fokus på det gode børneliv.
Vi har brug for dig, hvis du er en engageret pladsanviser med interesse for det administrative arbejde. Du har et ønske om at understøtte forældre, dagtilbudsledere, SFO- og klubledere, chefer og politikere, og vil være med på holdet, der gør en forskel for mere end 4.000 børn hver eneste dag.
Du vil blive en del af afdelingen Dagtilbud & Skole, hvor du vil indgå i et stærkt administrativt team, der løser en bred vifte af opgaver. Vi har fokus på en sikker drift, og der er gode muligheder for at være med til at udvikle de administrative arbejdsgange og kvaliteten i opgaveløsningen i samarbejde med det øvrige team.
Om arbejdsopgaverne
Dine arbejdsopgaver som pladsanviser vil blandt andet være følgende:
- Borgerkontakt ved telefoniske henvendelser og e-mails.
- Tildeling af pladser til alle kommunens børn i dagpleje, vuggestue, børnehave, SFO og klub i et tæt samarbejde med kommunes dagtilbudsledere og SFO- og klubledere.
- Løbende overblik over kapacitet og forventet børnetal.
- Administration af tilskud til pasning af eget barn, driftstilskud til private dagtilbud og private pasningsordninger.
- Mellemkommunal afregning vedrørende børn i og fra andre kommuner.
- Superbruger i kommunens pladsanvisningssystem.
- Vedligeholdelse af data i pladsanvisningssystemet og andre fagsystemer.
Din primære rolle i det administrative team vil være som pladsanviser, hvor du får ansvaret for opgaver, der særligt relaterer sig til dagtilbudsområdet. Som pladsanviser er du et vigtigt bindeled mellem forældrene og kommunen, og du bidrager til, at vores dagtilbud kan fokusere på at understøtte alle børns trivsel, læring, udvikling og dannelse. Vi forestiller os, at omkring 80 % af stillingen omhandler pladsanvisningsopgaver. I de resterende cirka 20 % af stillingen vil du skulle løse andre administrative opgaver, der fastlægges i samarbejde med dig, når vi kender dine kompetencer og ønsker. Fordelingen kan ændre sig, hvis der er behov for det i opgaveløsningen.
Opgaver vedrørende forældrebetaling, behandling af friplads, genberegninger og årsreguleringer behandles i Albertslund Kommunes Borger- og Ydelsescenter og er dermed ikke en direkte del af opgaverne i denne stilling.
Vi ønsker os en kollega, der kan nikke til flere af følgende:
- Har en kontoruddannelse.
- Har kendskab til børneområdet og erfaring med pladsanvisningsopgaver.
- Har økonomisk forståelse og trives i en opgaveløsning med tal og data.
- Har fokus på god kommunikation med forældre, dagtilbudsledere og SFO- og klubledere – herunder både mundtlig og skriftlig kommunikation på engelsk med forældre.
- Arbejder struktureret, trives med mange bolde i luften og kan bevare overblikket.
- Har god datadisciplin og er omhyggelig med registrering i forskellige arbejdsgange.
- Kan arbejde selvstændigt og også bidrage til fællesskabet i det administrative team.
- Har flair for at arbejde med IT-systemer som fx KMD I2, KMD Opus, SBSYS og Office-pakken.
- Har godt humør og har lyst til at dele en livlig hverdag med gode kolleger.
Om os
Albertslund Kommune er en mindre kommune på den københavnske vestegn – kun 15 minutter i S-tog fra København. I afdelingen er vi 55 medarbejdere, der spænder over administrative medarbejdere, konsulenter, psykologer, pædagogiske vejledere, sprogvejledere, specialpædagogiske udviklingskonsulenter og logopæder.
I afdelingen har vi ansvaret for 14 dagtilbud og 6 skoler med tilhørende SFO’er og klubber samt ansvaret for at understøtte dagtilbud og skoler med at skabe stærke børnefællesskaber for alle børn. Derudover har vi et særligt fokus på og medansvar for at udvikle samarbejdet på tværs af fagprofessionelle og afdelinger i kommunen. Afdelingen har også ansvaret for at understøtte de politiske processer i både Børne- og Skoleudvalget, Økonomiudvalget og Kommunalbestyrelsen.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er som udgangspunkt 34 timer om ugen fordelt på ugens fem hverdage.
Lønindplacering sker efter forhandling mellem kommunen og den forhandlingsberettigede organisation. Forventet tiltrædelse er 1. januar 2025. I forbindelse med ansættelse skal der fremvises børne- og straffeattest.
Arbejdsstedet er Albertslund Rådhus, Nordmarks Allé 1, 2620 Albertslund.
Mere viden
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte administrativ medarbejder Sabrina Jeppsson på 40226334/sabrina.jeppsson@albertslund.dk eller souschef Anne-Sofie Due på 24806266/anne-sofie.due@albertslund.dk. Du kan også læse mere om Albertslund Kommune på kommunens hjemmeside www.albertslund.dk.
Søg jobbet
Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk via vores hjemmeside www.albertslund.dk/jobs. Vi skal have din ansøgning senest den 14. november 2024. Vi forventer at holde 1. samtaler den 19. november og eventuelt 2. samtaler den 25. november 2024.
Det er en del af Albertslund Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldighed og ligestilling.
Det er en forudsætning for din ansættelse i Albertslund Kommune, at du har en gyldig arbejds- og opholdstilladelse.
Albertslund Kommune har røgfri arbejdstid.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=c7c8601b)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Albertslund Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: deltid (8-35 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Albertslund Kommune - Dagtilbud og Skole, Nordmarks Alle, 2620 Albertslund
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6141283